Koliko je poznate kompanije koštao njihov logo

Koliko je poznate kompanije koštao njihov logo

Koliko je poznate kompanije koštao njihov logo

Da li znate koliko je poznate kompanije koštao njihov logo?

Ako ovo pročitate znaćete odgovor, naravno najviše će se sviđati ova zanimljivost sigurno, grafičkim dizajnerima. Svi znamo da mnoge kompanije žele privući kupce na razno razne načine a jedan od načina da privuku kupca je i sam logo firme.

Logoi su u stvari vizuelni idnetitet neke firme (po mogućnosti lako upamtljiv i vizuelno zanimljiv) tako da ponekad izmena ili totlana promena logotipa nije mala stvar za neku veliku kompaniju.

Tako je nedavno poznati Stock Logos, zajednica za dizajniranje napravila listu poznatih logoa, i to po njihovoj ceni, dizajnerima kao i samoj svrsi logotipa.

Novi logo Microsofta, koji je promenjen (rekli bi smo slobodno samo malo izmenjen) po prvi put u posle 25 godina postojanja logoa. Kompanija Microsoft se za pomoć obratila svojim zaposlenim pa je tako novi logo dobijen potpuno besplatno.

A na primer logo poznatog širom sveta pića Pepsija, dizajniran 2009. godine, je koštao ovu kompaniju ravno milion dolara. Dizajniranje logoa za Accenture, inače konsultantska kompanija za globalni menadžment i tehnološke servise, je naručioce cifre od gotovo neverovatnih (pomalo nezamislivih) 100 miliona dolara.

Opet za redizajn logotipa poznatog BBC-ija je morao grafičkim dizjanerima da isplati cifru od 1,8 miliona dolara. Ipak titulu najskupljeg logoa je ponela kompanija British Petrol (BP), Oni su 2008 godine za svoj logo izdvojili neverovatnu sumu od 211 miliona dolara.

Google je ako ne znate svoj logo, kao i njihov konkuretn Microsoft, dobio poptuno besplatno. Dizajnirao ga je 1998.godine jedan od osnovača Googlea Sergey Brin. Cena logotipa poznatog Twittera je bila samo 15 dolara. A dizajnirao ga je Simon Oxley još 2009. godine.

Zaštitni znak ili logo Coca Cola je isto tako logo dobila besplatno. Dizjan je uradio Frank Mason Robinson daleke 1885. godine. Najnoviji dizjani logoa poput logotipa Olimpijskih igara u Londonu 2012 je koštalo birtiance 625.000 dolara, a dizajn logoa je napravio Wolff Ollins.

Kompanija "Nike" je svoj logo 1975 godine platio svega 35 dolara a dizajn je uradila Carolyn Davidson. Mnogo vremena posle je kompanija Nike Karolin poklonila 500 deonica komapnije koje danas na tržištu vrede oko 600.000 dolara.

NIKE - 35$

logo poznate kompanije 0

Nike kukica je jedan od najpoznatijih ako ne i najpoznatiji "jeftini logo". Ova kompanija svoj logo je platila samo 35$ kada je ko-osnivač kompanije Pol Najt uposlio Karolin Davidson koja je u to vreme studirala grafički dizajn na državnom fakultetu Portland. Kada je logo bio gotov Najt je prokomentarisao da iako nije zaljubljen u dizajn, misli da će se navići.

Upečatljivi logo je ostao manje više nepromenjen od originalnog koncepta. Jedina promena uradjena je 1995. godine kada je odlučeno da neće više koristiti Nike natpis ispod kukice zarad jednostavnosti dizajna. U znak zahvalnosti za njen rad Kerolin je 1983. godine nagradjena sa skupocenim dijamantskim prstenom kao i deonicama kompanije u vrednosti od 600,000$.

BP (BRITISH PETROLEUM) - 211,000,000$

logo poznate kompanije 1

Naftni gigant British Petroleum je 2011. Godine zaposlio kreativnu agenciju Landor Associates, marketinšku kompaniju Oglivy & Mather i PR konsultante iz agencije Oglivy PR da zamene njihov "Zeleni Štit" sa trenutnim Helios logom i naprave potpuno nov vizuelni identitet kompanije. Dizajniran kao žuto zeleni suncokret, logo predstavlja energiju u raznim oblicima i dolazi u kombinaciji sa sloganom "Beyond Petroleum". Cena ove kampanje? Tričavih 211 miliona dolara...

GOOGLE - 0$

logo poznate kompanije 2

Iako je verovatno najprepoznatljiviji logo u svetu, Guglov logo nije koštao kompaniju ništa. Logo je dizajnirao 1998. godine ko-osnivač Sergej Brin i iako je naravno logo bio menjan mnogo puta zadržao je svoje glavne elemente.

COCA-COLA - 0$

logo poznate kompanije 3

Kao i Google, Coca-Cola nije platila ništa za svoj logo. Logo je dizajnirao knjigovodja Frenk Robinson. Pored dizajna Robinson je smislio i ime kompanije.

OLIMPIJADA U LONDONU 2012. - 625,000$

logo poznate kompanije 4

Jedan od najomraženijih logoa u poslednjih nekoliko godina. Prema agenciji Wolff Olins ,koja je dizajnirala ovaj logo, dizajn je hrabar i nekonvencionalan i neočekivano različit. Mnogi se ne slažu sa ovim zaključkom. Neke od najzanimljivijih kritika su bile da logo izgleda kao Lisa Simpson dok radi nešto neprikladno, kao i da logo tajno ispisuje reč "Zion".

TWITTER 2 - 6$

logo poznate kompanije 5

Twitter je uspeo da "pazari" svoj prvobitni logo po maloj ceni tako što su ga našli na sajtu iStockphoto. Grafički dizajner i kreator plave ptičice Sajmon Oksli je rekao da nije ni znao da Twitter koristi njegovu kreaciju sve dok ga nisu kontaktirali radi dozvole za animiranje njegovog rada. Njegov dizajn je nedavno bio redizajniran u jednostavniju varijantu.

PEPSI - 1,000,000$

logo poznate kompanije 6

Pepsi je 2008. godine započeo kompletnu redizajn kampanju svog vizuelnog identiteta. Njujorška kompanija Arnell Group je za tu uslugu naplatila 1 milion dolara. Cifra koja je naizgled ogromna, ali imajući u vidu da je PepsiCo potrošio 1,2 milijarde dolara na vizuelne promene svih njihovih marki pića je samo kap u moru.

ACCENTURE - 100,000,000$

logo poznate kompanije 7

Čista jednostavnost Accenture logoa, u poredjenju sa 100 miliona dolara plaćenih za njega, čine ga možda najzanimljivijim primerom ove zbirke. Jedini "pravi dizajn element" cini simbol iznad slova t, koji treba da predstavlja kretanje kompanije u budućnost.

BBC - 1,800,000$

logo poznate kompanije 8

Kada je BBC počeo svoju tranziciju prema internetu i digitalnoj televiziji 1997. godine, unajmili su uticajnog britanskog dizajnera Martina Lambie Nairn-a koji je odlučio da je vreme da se uniformiše dizajn na svim medijskim kanalima ove kuće. Do tada je politika kompanije bila da svaki medijski departman ima svoj sopstveni vizuelni identitet .

Prošli logo, sa zakrivljenim kutijicama i crtama u boji se nije dobro prikazivao na kompjuterskim ekranima a višebojna šema boja je dizala cenu štampanog materijala ove kompanije. Da bi popravio ovo Lambie Nairn je jednostavno ispravio kutijice, uklonio crte i promenio font u Gill Sans. Logo BBC-a se nije menjao od tada i uskoro će postati najduže korišćeni logo dizajn ove kompanije.

Izvor:Opusteno.rs

Preporučujemo:

Manje poznate stvari o epskim građevinama sveta

Manje poznate stvari o epskim građevinama svetaManje poznate stvari o epskim građevinama sveta. Koliko ste se puta zapitali kako su građena svetska čuda ili slične neverovatne građevine? Otkrijte genijalnost gradnje 10 epskih svetskih građevina i malo poznate činjenice koje se skrivaju u njihovim dubinama...

Koliko vredi Ajfelova kula?

Koliko vredi Ajfelova kula?Ajfelova kula vredi 434 mijardi evra. Prema oceni italijanske studije, vrednost najpoznatijih evropskih spomenika iznosi oko 700 miljardi evra, a Ajfelova kula u Parizu ubedljivo je na prvoj pozicji. U studiji italijanske trgovinske komore Monca i Brianca procenjena ...

Koliko boje utiču na raspoloženje?

Koliko boje utiču na raspoloženje?Različite nijanse u domu u velikoj meri utiču na atmosferu, jer mogu da poprave raspoloženje ili probude melahnoliju. Kada birate boje za zidove, zavese, tapete, nameštaj, trebalo bi da znate i kako će uticati na ukućane. - Crveni tonovi podstiču energiju...

Koliko novca je potrebno investirati u opremanje stana?

Koliko novca je potrebno investirati u opremanje stana?Konačno ste kupili stan i sad je došlo vreme da ga opremite? Poslednji korak pre useljenja u novi stan je njegovo kompletno opremanje tako da bude u potpunosti pogan za život. Međutim opremanje stana zahteva određenu investiciju, pogotovo ako je stan u potpunosti ...

Koliko bi danas koštala izgradnja poznatih svetskih objekata

Koliko bi danas koštala izgradnja poznatih svetskih objekataPiramide ili Ajfelov toranj u vašem gradu - koliko bi poznate građevine koštale danas? Izgradnja Kipa slobode ili Big Bena danas bi bila jeftinija od kupovine apartmana na Manhattanu! Pa birajte... Imate li 200 hiljada evra viška za kupovinu poznatog spomenika...

Pogledajte i:

Holandija: Afsluitdijk - morski zid koji je spasio naciju

Holandija: Afsluitdijk - morski zid koji je spasio nacijuIzgrađen pre više od 85 godina da zaštiti nizijska područja Holandije od poplava, Afsluitdijk je pravo inženjersko čudo. Protezajući se od 32 kilometra i zadržavajući Vadensko more, projekat je bio jedan od najvećih inženjerskih podviga svog vremena ...

Iran: Drevni grad Persepolis

Iran: Drevni grad PersepolisNajraniji ostaci Persepolisa datiraju iz 515. godine pre nove ere. U gradu, koji je delovao kao glavni centar carstva, bio je smešten kompleks palate i citadela dizajnirana da služi kao žarište za upravljanje i ceremonijalne aktivnosti. Ona predstavlja primer ...

5 jednostavnih trikova za stvaranje prostora u malom stanu

5 jednostavnih trikova za stvaranje prostora u malom stanuŽivot u malom stanu može biti izazovan, ali uz nekoliko jednostavnih trikova možete stvoriti utisak većeg prostora. Ispod su neki od trikova koje možete primeniti da vizuelno povećate prostor u svom malom stanu. Boje: Koristite svetlije boje kao što su ...

Trendovi uređenja eksterijera kuće koji su sve popularniji

Trendovi uređenja eksterijera kuće koji su sve popularnijiDizajn eksterijera kuće predstavlja suštinski izraz stila i ličnosti vlasnika, a savremeni pristupi ovom segmentu dizajna stalno evoluiraju kako bismo zadovoljili promenljive potrebe i ukuse. U ovom tekstu, istražićemo primamljive trendove koji su sve više ...

Zašto Finska gradi grad od drveta

Zašto Finska gradi grad od drvetaHiljade godina nakon što je prvi put korišćeno za gradnju, drvo je evoluiralo u jedan od najsvestranijih građevinskih materijala na svetu. Od visokih tornjeva do olimpijskih objekata, granice za ono što je sada moguće sa drvenim konstrukcijama stalno ...

Zanimljivo:

Promena perspektive urbanog života

Promena perspektive urbanog životaSvet u kojem živimo stalno se menja. Dinamika urbanog života ima posebnu tendenciju da reflektuje ove promene, a kako se svet oko nas razvija, tako se i mi moramo prilagoditi i pronaći nove načine kako da živimo, radimo i komuniciramo u ovim brzo rastućim gradskim ...

Saveti za uređenje moderne i funkcionalne trpezarije

Saveti za uređenje moderne i funkcionalne trpezarijeTrpezarija je prostor u kom se najčešće okupljamo sa porodicom i prijateljima kako bismo uživali u ukusnim obrocima i razgovoru. Kako bi ova prostorija bila moderna i funkcionalna, treba obratiti pažnju na dizajn i organizaciju. U ovom članku ćemo vam pružiti nekoliko ...

Empire state building - zanimljivosti i zanimljive činjenice

Empire state building - zanimljivosti i zanimljive činjeniceNe možete čuti o Njujorku, a da ne zamislite Empajer stejt bilding koji stoji visoko u pozadini. Putovanje u Njujork nije završeno osim ako ne posetite ovaj kultni orijentir! Ali da li ste znali da jedna od najpoznatijih zgrada na svetu ima svoj skup intrigantnih ...

Šta je hidroizolacija i kako je izvesti pravilno?

Šta je hidroizolacija i kako je izvesti pravilno?Hiroizolacija je vrsta izolacije koja sprečava prodor vode i vlage u podove i zidove objekta čime uspešno sprečava njegovo ubrzano propadanje. Obavezno se radi u kupatilima, kuhinjama, ali i na svim drugim mestima koja imaju dodir sa vodom i vlagom, a trebaju ostati ...

Koji su danas trendovi u uređenju enterijera dnevnih soba

Koji su danas trendovi u uređenju enterijera dnevnih sobaDanas postoje mnogi trendovi u uređenju enterijera dnevnih soba, a izbor zavisi od ličnog stila i preferencija. Evo nekoliko popularnih trendova u uređenju dnevnih soba koji su aktuelni: Minimalizam: Minimalistički dizajn i dalje ostaje jak trend. Čiste linije...