Istorija automobila: Lexus LS400

Istorija automobila: Lexus LS400

Foto: Altair78 / wikipedia.org

Istorija automobila: Lexus LS400

U Avgustu 1983 godine predsednik Toyote Eiji Toyoda dao je zeleno svetlo za proizvodnju F1 (Flagship, najbolji model) modela koji je bio namenjen samom vrhu luksuznih automobila u svetu.

Do tada Toyota je već napravila ime i reputaciju za sebe i bila je spremna da napadne i klasu luksuznih vozila. F1 je bio namenjen za internacionalna tržišta, a u prvom planu je bila Severna Amerika. Za razliku od prethodnih modela F1 projekat nije imao budžet ili određeni period kada se trebao naći u prodaji, a takođe nije trebao deliti platformu i delove sa bilo kojim od Toyotonih automobila.

Glavni inženjer Ichiro Suzuki je želeo automobil sa aerodinamičnim dizajnom, tihom kabinom, visokom brzinom i malom potrošnjom. Kao inspiracija su uzeti mnogi Evropski i Američki luksuzni automobili iz tog perioda. Na jesen 1985 godine glavni dizajner Kunihiro Uchida je predstavio prvi koncept automobil koji je bio dugačak i nizak. Kao što se očekivalo automobil je bio jako aerodinamičan, a za kabinu Toyota je tesitrala preko 24 različite vrste drveta i kože pre konačne odluke. Tokom razvija na automobilu je radilo preko 3,900 ljudi i napravljeno je 450 prototipova i 900 motora. Prototipovi su zatim voženi preko 2.7 milina kilometara u svim vremenskim uslovima, preko zimske Evrope do pustinja Arizone, Australije i Saudiske Arabije. Dizajneri su takođe proveli određeni period u južnoj Californiji živeći među bogatašima da bi uvideli kakve automobile oni žele.

Ime Lexus je nastalo 1986 godine, a posle šest godina razvoja i potrošenih milijardu dolara za razvoj Lexus LS400 je odobren 1987 godine. Kao lokacija za predstavljanje je izabran North American International Auto Show u Detroit 1989, Mičigan. Osam meseci kasnije LS400 se pojavio u prodaji u Americi dok je importovanje u Evropi počelo 1990 godine. Lexus je u početku planirao da ponudi samo LS400, ali je kasnije ubačen i ES250 da bi kupci imali i jeftiniju opciju. Zbog problema sa dilerima Lexus nije završio na Japanskom tržištu, ali je LS400 prodavan kao Toyota Celsior. Ispod haube se nalazio potpuno novi 4.0L 32v V8 motor koji je razvijao 250 ks i 353 Nm obrtnog momenta preko četiri brzine automatskog menjača. Ubrzanje do 100 km/h je iznosilo 7.9 sekunde dok je maksimalna brzina bila 250 km/h.

U poređenju sa Nemačkim rivalima, kao što su BMW 735i i Mercedes 420SE, LS400 je bio lakši, brži, tiši i ekonomičniji. Pored toga, LS400 je postavio preko 300 novih inovacija na automobilu. Početna cena je iznosila $35,000 što je bilo nekoliko hiljada manje od konkurenata, a do 1994 godine je skočila na preko $50,000. Prodaja je krenula obećavajuće i prve godine je prodanto 41,901 primeraka. LS400 ne samo što je bio veliki uspeh za Toyotu već je predstavljao probleme za konkurenta. Kada je LS400 predstavljen prodaja Mercedesa je pala za 19%, a prodaja BMW za 29%. Rivali su pokušali da ponude nižu cenu i novu opremu u čemu se najviše istakao Mercedes i smanjio cenu većine svojih modela za 10%. Mercedes je takođe požurio sa predstavljanjem nove generacije S-Class što je dovelo do visokih troškova i koštalo posla nekoliko Mercedesovih inženjera.

Prva generacija je trajala od 1990 do 1994 godine i u tom periodu je napravljeno oko 165,000 primeraka, a predpostavlja se da je oko 5% otišlo rivalima koji su rastavljali modele i radili istraživanja. Lexus je takođe poznat po svom kvalitetu i čak 14 godina za redom se nalazio na prvom mestu J.D. Powers liste najkvalitetnijih vozila. Lexusu u prilog ide podatak da su 1989 godine dve osobe prijavile problem sa elektronikom. Lexus je odlučio da proveri svih 8,000 vozila koje je prodao do tada pri čemu su mehaničari Lexusa posetili vlasnike i popravili problem bez pitanja. Prodaja nije bila oštećena i Lexus je brzo stekao reputaciju. Danas LS predstavlja glavni model Lexusa, koji je najprodavanija luksuzna kompanija u Severnoj Americi i sprema se za napad na Evropsko i Japansko tržište.

Izvor:Opusteno.rs

Komentar: Istorija automobila: Lexus LS400

tojote su uvek bile visoko kotirani automobili ....

Komentar: Istorija automobila: Lexus LS400

Moze i ovaj najstariji model, nista mu ne fali.

Preporučujemo:

Istorija automobila: BMW M3

Istorija automobila: BMW M3Teško je zamisliti kakva bi sadašnjost sportskih automobila danas bila da se BMW M3 nije pojavio u svoje vreme. Tokom 1980ih kupci koji su želeli performanse nisu imali mnogo izbora pošto su postojali obični automobili čija se snaga kretala ispod 100 ...

Istorija automobila: BMW 507

Istorija automobila: BMW 507Ima dobrih stvari koje pored kvaliteta i lepote, nikada nisu postale popularne ... U bogatom svetu klasičnih automobila, neki modeli su se istakli i postali slavni zahvaljujući velikom komercijalnom uspehu. Ford Model T ili Volkswagen Buba su najočigledniji primeri...

Istorija automobila

Istorija automobilaIstorija automobila počinje još 1769. godine stvaranjem parom pogonjenih vozila sposobnih za transport tereta i ljudi. Godine 1806. pojavljuju se prva vozila pokretana motorom sa unutrašnjim sagorevanjem koji radi na gasno gorivo što je 1885. godine dovelo ...

Istorija automobila: Porsche 904

Istorija automobila: Porsche 904Kao i sve druge slavne fabrike sportskih automobila i Porsche je velik deo svog imidža i popularnosti zasnivao na sportskim uspesima i to od prvih dana postojanja ove fabrike. Ipak, iako je model 356 (i njegovi brojni derivati) započeo legendu, model 904 ju je ...

Istorija automobila: Fiat 500

Istorija automobila: Fiat 500Nije retkost da automobil bude zamišljen kao jeftino prevozno sredstvo, a pri tom stekne toliku popularnost da postane kultni status. Još od nastanka Ford Modela T, auto kompanije su shvatile da, iako su premijum proizvodi donosili najveći profit, snaga ...

Pogledajte i:

Istorija automobila: Pontiac

Istorija automobila: PontiacPontiac ima dugačku istoriju, a sve je počelo još 1907 godine sa Oakland Motor Company. Naime, Oakland je dve godine kasnije postao deo GM, a do sredine 1920ih godina Alfred Sloan, predsednik GM, je želeo automobil između Chevroleta i Oldsmobila. Kao rezultat ...

Istorija automobila: Opel GT

Istorija automobila: Opel GTKrajem šezdesetih i početkom sedamdesetih godina prošlog veka, san svakog mladog čoveka bio je da jednog dana vozi Opel GT. Ova tvrdnja jednog mog prijatelja jednostavno mi nije zvučala istinito, sve dok se nisam bolje pozabavio verovatno najinteresantnijim ...

Istorija automobila: Pontiac GTO

Istorija automobila: Pontiac GTOIstoričari automobila će se složiti da je Američka muscle car revolucija počela 1964 godine kada je Pontiac predstavio GTO opciju na modelu Tempest, ali daleko od toga da je ovo bila nova ideja. Američka želja za V8 motorima je već bila stara preko ...

Istorija automobila: Porsche 356

Istorija automobila: Porsche 356Odmah nakon Drugog svetskog rata, Evropa je bila u ruševinama koje su se još dimile. U takvom okruženju, fina umetnost pravljenja sportskih automobila je bila skoro nepoželjna. Ipak, u tako teškim uslovima, stvoren je jedan od najvećih i najznačajnijih sportskih ...

Istorija automobila: Porsche 959

Istorija automobila: Porsche 959O čuvenoj Rally Grupi B smo ranije pisali, o njenom usponu i dana i efektu koja je ostavila na auto industriju. Kao rezultat grupe B je nastao čuveni Porsche 959 koji je u svoje vreme smatran automobilom sa najvećom tehnologijom i jedan od prvih automobila velikih performansi ...

Zanimljivo:

Istorija Volkswagen automobila

Istorija Volkswagen automobilaVolkswagen je nedavno objavio veoma ambiciozan plan - postati najveći automobilski proizvođač na svetu do 2018 godine. Vreme je da vidimo kako je ovaj Nemački gigant uspeo da stigne od želje Adolfa Hitlera za narodnim automobilom do potencijalnog najvećeg ...

Istorija razvoja automobila

Istorija razvoja automobilaDonosimo vam veliki pregled u kojem ćete videti najznačajnije izume koji su vožnju automobilima učinili puno prijatnijom, bržom i sigurnijom. Zavaljeni u udobno sedište, okupani muzikom iz radio uređaja, uživamo u osećaju kontrole nad snažnim i štedljivim ...

Istorija automobila: Porsche 928

Istorija automobila: Porsche 928Porsche 928 je bio odgovor Nemačkog proizvođača vozila na problem koji nikada nije nastao. Početkom 1970ih godina Porscheov predsednik Ernst Fuhrmann i njegove kolege su krenule da razmišljaju o budućnosti kompanije. Čelnici Nemačkog giganta su počeli ...

Istorija automobila: Cadillac Sevil

Istorija automobila: Cadillac SevilKada je Cadillac odlučio da zameni Seville ime sa STS, malo je ljudi znalo koliko je Seville bio značajan model ne samo za Cadillac već i za celu Američku auto industriju. Tokom 1970ih godina Cadillac je bio odličan primer kako najveći automobil ne znači ...

Istorija automobila: Chevrolet Camaro

Istorija automobila: Chevrolet CamaroChevrolet Camaro i njegov blizanac Pontiac Firebird nisu bili toliko novi koliko je General Motors hteo da ljudi misle. U realnosti, oba automobila su bili zasnovani na već postojećim automobilima, a cela teorija je nastala zahvaljujući velikom uspehu Ford Mustanga...